24-27 липня на промисловому майданчику Чорнобильської АЕС були проведені роботи по закриттю аварійного отвору машзалу 4 блока

24-27 липня на промисловому майданчику Чорнобильської АЕС були проведені роботи по закриттю аварійного отвору, що виник в машзалі 4 блока внаслідок обвалення конструкцій. Просторовий блок було встановлено у проектне положення. Всі роботи за проектом проводяться генеральним підрядником - корпорацією "Укртрансбуд" та субпідрядною організацією ЗАТ ЮТЕМ, у співробітництві з підрозділами Чорнобильської АЕС.

Після проведення необхідного комплексу обстежень та отримання відповідних дозволів персонал підрядної організації, що реалізує даний проект, виконає зварне з'єднання конструкції просторового блоку та підкранових шляхів машзала блока №4 по ряду А.

Довідково. У відповідності до проекту,  просторовий блок мав бути встановлений у зоні обвалення, між осями 50-52 прогону А-Б, на існуючі підкранові балки мостового крана машзалу на відмітці 23,300. Просторовий блок покриття складається з двох негабаритних ферм прогоном 49,0 м, що поєднані між собою з'єднаннями по верхнім та нижнім поясам, та вертикальними діафрагмами. Відстань між фермами складає 7,0 м. По верхнім поясам блоку укладаються двохконсольні прогонки, по яким монтується профільований оцинкований настил. Габарити блоку покриття 51,55х10,3 м, маса біля 60 т (з оснасткою). Опорні стійки ферми просторового блоку фіксуються на підкранових балках за допомогою металевих накладок, що кріпляться до існуючих рейок електрозварюванням. Верх покрівлі блока зпівпадає з існуючою покрівлею машзала по осі 52. Всі зазори по контуру блока перекриваються листами профільованого оцинкованого настилу з кріпленням їх до існуючих конструкцій покрівлі та до металоконструкцій просторового блоку самонарізними болтами.

Хронологія. 12 лютого 2013 року сталося часткове руйнування стінових панелей та частини легкої покрівлі машзалу блока №4. Площа руйнування склала біля 600 м2.

З 13 по 20 лютого на ЧАЕС працювали дві комісії з рослідування причин пригоди, які проаналізували ситуацію, що призвела до руйнування будівельних конструкцій, та надали пропозиції по усуненню наслідків.

Спираючись на висновки та рекомендації комісій Київським інститутом «Енергопроект» було розроблено робочий проект «Віднолвення огороджуючого контуру машинного зала 4-го енергоблоку ЧАЕС між осями 46-52 и А-Б». Проект пройшов державну експертизу та був затверджений у вересні 2013 року.

У листопаді 2013 року за результатами проведених відкритих торгів договір на виконання будівельно-монтажних робіт було укладено з корпорацією «Укртрансбуд». 

 

Закриття аварійного отвору у машзалі 4 енергоблока...
Закриття аварійного отвору у машзалі 4 енергоблока...
Закриття аварійного отвору у машзалі 4 енергоблока...
Закриття аварійного отвору у машзалі 4 енергоблока...
Закриття аварійного отвору у машзалі 4 енергоблока...
Закриття аварійного отвору у машзалі 4 енергоблока...