24 листопада 2012 року на майданчику об'єкта «Укриття» Чорнобильської АЕС був виконаний перший підйом східної частини Арки вагою 5300 тонн на 22 м, що стало черговим досягненням у будівництві нового безпечного конфайнмента. Всього для східної частини арки буде виконано 3 підйоми.

23 листопада була проведена повна перевірка металоконструкцій арки і системи піддомкрачування, а також виконано навантаження даної системи на 100% шляхом підняття арки на 100 мм. Після чого зроблений контроль працездатності системи піддомкрачування та геодезійна зйомка положення металоконструкцій арки і фундаментів.

Підйомні операції виконуються за допомогою 40 тросових гідравлічних домкратів, які розміщені на 10 підйомних баштах, кожна заввишки 45 м.

До першого підйому Арки був виконаний величезний обсяг підготовчих робіт. Проведена очистка території від дерев, чагарників і будівельного сміття після демонтажу будівель і споруд. Вивезено з промислового майданчика об'єкта «Укриття» понад 57 733 м3 технологічних матеріалів і твердих РАВ. Виконано будівництво фундаментів Арки і підйомних веж, а також платформи монтажної зони площею 57667 м2.

Повідомлення про те, що в електропотязі № 910, що слідував за маршрутом «Семиходи-Славутич», виникла пожежа, надійшло до начальника зміни (НЗС) №1 Чорнобильської АЕС Андрію Гусєву 10 листопада, о 20 годині 55 хвилин. НЗС зміни №2 Сергій Маклюк, що зателефонував по мобільному телефону, був вкрай лаконічним: «Пожежа у вагоні №2. Електропотяг зупинено приблизно в 1 кілометрові від залізничного моста через Прип’ять. Люди евакуюються. Є потерпілі. В державну пожежно-рятувальну частину №2 повідомлено».
Протягом наступних десяти хвилин інформація про надзвичайну подію була доведена до керівництва Чорнобильської АЕС, диспетчера ділянки колії (м. Київ), диспетчера Державного агентства з управління зоною відчуження, віддано команди на виїзд до міста зупинки потягу пожежних команд та машин «швидкої допомоги.
Пожежні команди та машини «швидкої допомоги» прибули до потягу о 21 годині 45 хвилин. До того часу вогонь вже було погашено бригадою потягу. В результаті огляду місця загоряння та опитування свідків пригоди у спеціалістів пожежно-рятувальної служби склалося однозначна думка про причини того, що трапилось: через коротке замикання у високовольтній шафі вагона стався вибух, що перейшов у пожежу.
Внаслідок НП постраждали дві людини – прапорщик та старшина військової частини №3041, що здійснює охорону Чорнобильської АЕС. У одного з постраждалих – опіки 1-го та 2-го ступеню обличчя та кистей рук, у іншого – забиття гомілки. До прибуття «швидкої допомоги» обидва постраждалих знаходились під наглядом працівників медпункту ЧАЕС, що поверталися після чергування тим же потягом додому.
О 22 годині 20 хвилин здатність електропотягу до руху було відновлено. Начальник 2ДПСЧ надав дозвіл продовжити рух за маршрутом. Постраждалі у супроводі працівників медпункту були доставлені в Славутич. Тут вони знову були оглянути медиками. Оскільки нічого, що загрожувало здоров’ю та життю працівників виявлено не було, а крім того, обидва – мешканці Чернігова – їм було рекомендовано пройти обстеження та при необхідності – лікування за місцем проживання
Згідно інформації, що була отримана у Славутицькій міській прокуратурі, в даний час вирішується питання стосовного того, хто буде проводити розслідування даної НП.

Державна інспекція ядерного регулювання України в листопаді поточного року розпочала виконання державної експертизи ядерної та радіаційної безпеки проекту ДСП ЧАЕС «Новий безпечний конфайнмент (НБК). Пусковий комплекс - 1 (ПК-1). Ліцензійний пакет – 6 (ЛП-6). Проект «Захисна споруда з технологічними системами життєзабезпечення та необхідною інфраструктурою».

Експертиза виконується за запитом ДП «Укрдержбудекспертиза» як складова частина експертизи зазначеного проекту, який також буде розглянуто на відповідність вимогам з будівельних питань, пожежної безпеки, санітарного законодавства, екології та охорони праці.

Завершення експертизи ядерної та радіаційної безпеки матеріалів ліцензійного пакету ЛП-6 очікується до кінця 2012 року.

Довідково. Ліцензійний пакет ЛП-6: проект першого пускового комплексу нового безпечного конфайнмента об’єкта «Укриття» (ПК-1 НБК) в цілому, який включає в себе Ліцензійний пакет ЛП-5 (Арка НБК, фундаменти Арки, обшивка, система основних кранів, структурні елементи) та технологічні системи життєзабезпечення і необхідну інфраструктуру.
Проект ПК-1 НБК в частині Ліцензійного пакету ЛП-5 в листопаді 2011 року пройшов комплексну експертизу та на початку грудня 2011 року був затверджений Міністерством надзвичайних ситуацій України.

Підрядник ДСП ЧАЕС СП «Новарка» виконує роботи в рамках ЛП-5.

Прес-служба Держатомрегулювання України

На сайті ДСП ЧАЕС розміщено "Заяву про екологічні наслідки реалізаціїї проекту ЛПД", та "Заяву про екологічні наслідки проекту завершення будівництва СВЯП-2", що була відкорегована за результатами розробки проектної документації.

З 30 жовтня по 1 листопада 2012 року в рамках проекту технічного співробітництва з МАГАТЕ в Славутичі пройшов семінар на тему «Вирішення проблемних питань, пов'язаних з консервацією реакторів ЧАЕС».

За попередніми оцінками етап остаточного закриття і консервації ЧАЕС розпочнеться в 2014 році і складе близько 10 років (до 2024 р.). Головна мета цього етапу - приведення енергоблоків у стан, що виключає можливість їх використання для виробництва електроенергії, а також забезпечує безпечне зберігання радіоактивних речовин і джерел іонізуючих випромінювань, які знаходяться в них.

В даний час на ЧАЕС завершується розробка «Проекту остаточного закриття і консервації (ОЗіК) блоків ЧАЕС». Цей Проект буде основним документом для отримання дозволу на початок робіт зі зняття з експлуатації ЧАЕС на першому етапі. Одним з основних документів Проекту є проект консервації реакторів. Він розробляється одночасно для всіх трьох енергоблоків ЧАЕС, так як вони мають ідентичну конструкцію і знаходяться приблизно на одній стадії зняття з експлуатації.

На сьогоднішній день в Україні відсутні нормативні вимоги до проектної документації по консервації ядерних об'єктів. Саме тому за ініціативою Чорнобильської АЕС було організовано семінар МАГАТЕ з вивчення міжнародної практики консервації реакторів, які знімаються з експлуатації. Обмін досвідом дозволить вже зараз, на ранньому етапі, виявити недоліки в проекті остаточного закриття і консервації блоків ЧАЕС, мінімізувати їх або передбачити компенсуючі заходи.

В якості експертів були залучені фахівці з Великобританії, Італії, Франції і МАГАТЕ. В роботі семінару, крім фахівців ЧАЕС, взяли участь представники підприємств зони відчуження і ДІЯРУ.